سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طلبه ای از نسل 3 - نقد و بررسی وبلاگ طلاب و روحانیون

طلبه ای از نسل 3

یکشنبه 85 آذر 5 ساعت 1:40 عصر

قریب به دو سال و نیم از اولین نوشته اش در پرشین بلاگ می گذرد . هر چند روایات معتبری وجود دارد که سابق از این در سرویس بلاگفا وبلاگ داشته است .

وقتی وارد وبلاگ می شوی ، اولین چیزی که تو را جذب می کند و شاید کمی به تو آرامش خاطر بدهد ، قالب هر چند سیه فام ، اما زیبا و دلنشین آن است . قالبی منحصر به فرد با طرحی زیبا و بنری که در آن می توان حالات اسلیمی ، نسل سومی بودن و کمی تا قسمتی طراوات را یافت . هر چند هنوز شکل سمت چپ بنر ( لوگوی بالای سایت) برایم نامفهوم و گنگ است که اصلا چه چیزی است و معنای آن چیست ؟

وبلاگ طلبه ای از نسل سوم .

در بالای وبلاگ طلبه ای از نسل 3 چند سخن زیبای متحرک (maequee) از جمله سخن حضرت امام با این مضمون (( من نمی‌گویم همه روحانیان را قبول کنید، می‌گویم همه آنها را رد نکنید )) آورده شده است ، البته از نظر فنی آوردن جملات متحرک (maequee) در وبلاگ ها چندان صحیح نیست و توصیه نمی شود  .

سبک  نوشته های مجید (نویسنده وبلاگ ) به دور از هر گونه الفاظ دشوار و به صورت عامیانه و با گفتاری ساده می باشد هر چند با توجه به اینکه احتمالا وی نوشته های خود را بدون پیش نویس و به صورت فی البداهه در وبلاگ می آورد گاهی ایرادات نگارشی بر آن وارد است .

سوژه هایی که نویسنده در وبلاگ خود  استفاده می کند نیز جالب و نسبتاً به روز است که البته بیشتر جنبه موعظه دارد تا نسل سومی بودن . به عبارتی شاید اگر شخصی برای اولین بار وبلاگ طلبه نسل 3 را بخواند (و یا حتی اگر خواننده قدیمی این وبلاگ باشد) بیشتر جنبه طلبه بودن نویسنده در ذهن وی مجسم می شود تا نسل سومی بودن .

در بسیاری از نوشته های وبلاگ نیز سعی شده تا از یک عکس برای جذاب شدن مطلب استفاده شود که کاری بس پسندیده و رواست ، اما عکس هایی که برای نوشته های  این وبلاگ انتخاب می شود بعضاً نا مربوط با سوژه انتخاب شده است که باعث پدید آمدن سوتفاهمات زیادی در قسمت نظرات وبلاگ می گردد .

از لحاظ به روز رسانی ، وبلاگ معمولا هر 10 الی 14 روز یکبار به روز می شود که برای یک وبلاگ نسبتاً پربازدید و جذاب آمار چندان خوبی به حساب نمی آید . حتی در بعضی از نوشته های وبلاگ دیده می شود که 4 موضوع مختلف در یک پست آورده شده است که به راحتی می توان به جای اینکه 4 موضوع را در یک پست و به فاصله زمانی دو هفته تا نوشته بعدی نوشت هر یک از موضوعات را در یک پست و با فاصلی زمانی 4 روز نوشت .

نظرات وبلاگ طلبه ای از نسل 3 را بیشتر وبلاگهای مذهبی و هم کیش با این وبلاگ تشکیل می دهند که نشانگر آن است که نویسنده وبلاگ نتوانسته است به خوبی مخاطبان با سلایق دیگر را جذب وبلاگ خود نماید .

از کار های جذاب وبلاگ نیز آوردن بعضی کامنت ها در نوشته بعدی و توضیحاتی در مورد آن توسط نویسنده می باشد که باعث ترغیب و تشویق خوانندگان و احترام به خواننده می شود .

تعداد بازدید وبلاگ طلبه ای از نسل 3 طبق آمار سایت پرشین استت از تاریخ 9/12/84 تا به امروز 14000 بازدید می باشد که به طور میانگین در هر روز 52 بازدید داشته است . این آمار وبلاگ طلبه ای از نسل 3 را در بین همه وبلاگها در رده متوسط و در بین وبلاگ طلاب در بین وبلاگ های خوب قرار می دهد .

از جمله جذابیت های وبلاگ می توان به پیوندهای روزانه اشاره کرد که می توان در آن لینک های جالب در موضوعات مختلفی را یافت . هر چند بهتر است نام این باکس به پیوندهای ماهانه تغییر نماید .

یکی از ایرادات فنی نیز که به این وبلاگ وارد است درج متن و خوش آمد گویی و غیره در قسمت استیتوس (Status) یا همان نوار توضیحات وبلاگ می باشد .

نکته جالب توجه این است که اگر کلمه طلبه را در گوگل جستجو نمائید وبلاگ طلبه ای از نسل 3 به عنوان دومین گزینه یافت شده ، نمایش داده می شود و همچنین به خاطر جذاب بودن نام این وبلاگ نیز یک وبلاگ دیگر با اسمی مشابه این وبلاگ ثبت شده است .

نکته ی خاص دیگه ای به ذهنم نمی رسه . برای نویسنده این وبلاگ آرزوی موفقیت و پیشرفت روزافزون را دارم .


نوشته شده توسط : محمد حامد احسان بخش

نظرات دیگران [ نظر]